Tuesday 18 January 2011

Prolog

Menjalani kehidupan adalah tugas paling berat buat manusia aku. Terpesona dengan kemanisan dunia yang sementara, tanggungjawab ukhrawi kucicir dan kucuai, sedar dan tanpa sedar. Masakan tidak, Allah berpesan di dalam QalamNya, betapa manusia yang mencintai dunia, pasti disibukkanNYA dengan urusan yang tidak berkesudahan. Lalai aku dengan hakikat manisnya dunia ini manis yang beracun, indahnya dunia ini indah yang bersalut kepuraan, cantiknya nafsu ini nafsu yang menjerumuskan aku ke murka Pencipta... sudahlah menyanyi syair dunia, hentilah menganyam impian nafsu.. Tuhanku, aku tidak layak untuk FirdausMu, namun aku tidak kuat menanggung seksa Jahim.. terimalah taubatku ya Allah, ampunilah dosa-dosaku wahai Allah yang maha Pengasih dan Penyayang..

2 comments:

Aziz said...

Subhanallah.♥♥♥

Aziz said...

Subhanallah. ♥♥♥